joi, 23 februarie 2012

Locuri unde se doarme bine

Ca insomniac de tradiție, aș vrea să ofer insomniacilor mai neexperimentați niște ponturi pentru un somn bun, care compensează uneori acest viciu costisitor.
Cel mai important este locul în care dormi, așa încât m-am gândit să menționez niște locuri în care se doarme bine.

1. În spital
Contrar așteptărilor, când am fost internat în spital m-am odihnit foarte bine. Am tras niște somnuri vecine cu somnul de veci.
Și alții mi-au confirmat că în spital se doarme foarte bine.

Un dezavantaj ar fi în opinia mea pijamalele, obligatorii când ești internat. Eu dorm cel mai bine îmbrăcat cu hainele de zi, chiar încălțat; când mă schimb în pijamale, e clar că nu mai adorm, oricâte oi și capre aș număra. (La un moment dat vine un berbec furios, dă cu capul și îmi deschide ochii până în fundul creierilor.)
Totuși, în spital am dormit bine chiar și în pijamale. Doritorii pot dealtfel să poarte, în loc de pijamale, niște chestii mai mulate, fancy, cu steluțe.

E clar că e foarte nasol să fii bolnav în spital. Ar trebui, în calitate de simplu cetățean, să ai posibilitatea să te internezi sănătos, pentru un somn bun.

2. În tren
Când trenul se pune în mișcare, de multe ori adorm instantaneu.
E fain când te poți întinde pe banchetă, dar reușesc să adorm chiar și închircit și înghesuit pe un singur scaun. Mi-aș cumpăra un bilet dus-întors la Trenul Foamei (Timișoara-Iași) doar ca să dorm bine în weekend.

3. Pe birou
De multe ori simt tentația de a mă întinde pe masă ori pe biroul de la lucru pentru un pui de somn. Odată chiar am dormit o oră pe birou, cu ușa încuiată. A fost super. În zilele noastre așa ceva e mai greu fezabil, poate doar dacă rămâi benevol să faci ore suplimentare (de somn).

4. În Finlanda
În Finlanda s-a deschis un loc unde oricine poate dormi după amiaza. Presupun că acolo se doarme bine, pentru că nordicii fac de obicei lucruri de calitate.

4 comentarii:

  1. Mi-ar placea sa fim colegi de munca. Cred ca am vorbi 8 ore/zi toate prostiile :)
    Care-i chestia cu Finlanda? Da si tu un link la chestia aia sau e doar o gluma de a ta?
    Eu cu un coleg chiar am propus la sef sa facem o camaruta pentru somnul de pranz. Noi avem 1 ora pauza in fiecare zi si ne-am gandit ca unii poate vor sa doarma in timpul asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.realitatea.net/in-finlanda-s-a-deschis-un-loc-unde-oricine-poate-dormi-dupa-amiaza_451166.html

    Am citit un interviu luat unui IT-ist român care lucrează în China. Acolo în pauza de prânz dorm toţi chinezii pe jos, iar românul trebuia să aibă grijă să nu calce pe ei. Mie nu mi-ar prea veni să dorm pe podea, dar mă tentează să dorm pe toate mesele.

    În general sunt reţinut faţă de colegi. Mai mult, oamenii "virtuali" mi se par mult mai interesanţi decât cei reali. Când ştiu "cu cine" stau de vorbă, piere tot farmecul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu pot sa dorm pe spate, asa ca mi-ar fi greu sa dorm in spital. In tren? Scaune deloc confortabile. Pe birou? Ar merge... Pe birou in Finlanda. Sub birou in China.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu pe spate dorm cel mai bine; si cu mainile pe piept. Un coleg de camera de la camin ii spunea "pozitia vesnica".

      Ștergere