vineri, 17 ianuarie 2014

Nimic interesant

Aici este vorba de o ”leapșă” despre cărți; am găsit-o pe mai multe bloguri, iar pe unele din ele apare ca o invitație deschisă (cine vrea să o preia, e gratis). Am preluat-o și eu, cu mențiunea că nu o trimit mai departe. Urmează 12 întrebări cu răspunsurile mele.

1. Prima amintire cu mine citind
Sincer, nu îmi aduc aminte ceva clar; știam să citesc cu un an înainte de a merge la școală, iar înainte de asta mă uitam des la pozele din cărțile pentru copii.

2. Prima carte pe care am citit-o şi recitit-o
Iarăși nu îmi aduc aminte, sigur reciteam Aventurile lui Zburlici și alte benzi desenate, ca și basmele și poveștile. Mi se păreau inepuizabile; așa și sunt.

3.  O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească
Vântul prin sălcii (Kenneth Grahame)

4. Locul meu preferat de citit
Am de obicei o carte de citit acasă (unde chiar nu contează unde citesc, mai puțin baia, e oribil să citești în baie) și una pe care o port cu mine în tașcă, citind pe unde apuc. De obicei prefer spațiile închise, urâte și liniștite: vreun colț puțin umblat; baruri de cartier, săli de așteptare.

5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii
Nimic nu e obligatoriu.

6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare
Vreo 5; la asta nu-mi fac planuri pe termen lung.

7. Ultima carte pe care am primit-o sau cumpărat-o
Nietzsche - ”Ecce homo” (primită)

8. O carte care mi-a schimbat viaţa în vreun fel
De exemplu, ”Paradoxuri și sofisme fizice” (P.V. Makovețki, V.N. Lange); aș recomanda-o elevilor de gimnaziu/liceu.

9.  O carte care îmi place, dar care pare să nu placă nimănui
Îmi plac câțiva autori români peste care s-a pus praful, ori de care au auzit prea puțini. Alecu Russo, Ion Agârbiceanu (mai nou, el pare totuși să-și fi regăsit cititorii), Ionel Pop (vânătorul). Costache Negruzzi e pe alocuri quasi-genial. Mai citesc din când în când câte un pastel de Alecsandri.

10. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare să o iubească
Din acestea sunt foarte multe, mă abțin să răspund.

11. O carte care mă intimidează
Unele cărți religioase (sunt păcătos).

11,(9). Trei dintre scriitorii fără de care literatura ar fi foarte șchioapă
Sunt mulți; să zicem, de exemplu, Goethe, Baudelaire, Borges.
(întrebarea nu există în leapșa originală, dar este de bun simț)

12. Trei dintre scriitorii mei preferați
Unii sunt foarte cunoscuți, alții foarte obscuri, alții ocupă o poziție intermediară.
Să zicem: C. Negruzzi (dintre ai noștri), Apolinnaire și mai nou Hermann Hesse.

La preferințe nu renunț niciodată, dar le mai îmbogățesc, uneori în mod neașteptat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu