vineri, 29 martie 2013

Fapte ale milosteniei

Într-una din zilele acestei săptămâni i-am dat cuiva adresa blogului meu. Dar el m-a întrebat:

-Cine poate să citească ce scrii acolo?
-Cam oricine, i-am răspuns.

A tăcut un pic și m-a întrebat iarăși:
-Câți bani i-ai da unui necunoscut despre care nu știi nimic?
-Cred că nu i-aș da nimic, am zis eu.

-Hm, a răspuns, eu citesc ce scriu unii pentru care cuvintele sunt mai scumpe ca banii. Au avut și averi și le-au împărțit săracilor. Oare ce pot să aflu din niște cuvinte mai ieftine ca un bănuț?

A păstrat totuși adresa, probabil pentru că i-am dăruit-o.

*

În acord cu titlul, în cele ce urmează sunt înfățișate faptele milosteniei.

Faptele milosteniei trupești:

1. A sătura pe cel flămând.
2. A da de băut celui însetat.
3. A îmbrăca pe cel gol.
4. A primi în casă pe cel străin.
5. A cerceta pe cel bolnav.
6. A cerceta pe cel din temniță.
7. A îngropa pe cel mort.

Faptele milosteniei sufletești:

1. A îndrepta pe cel ce greșește.
2. A învăța pe cel neștiutor.
3. A da sfat bun celui ce stă la îndoială.
4. A ne ruga pentru aproapele.
5. A mângâia pe cei întristați.
6. A suferi cu răbdare asuprirea și a întări și pe alții la răbdare când sunt asupriți.
7. A ierta pe cei ce ne-au greșit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu