vineri, 2 martie 2012

Să scriu o carte ?

Mai mulţi oameni de bine mi-au sugerat acest act megalomanic de care -după părerea lor- aş în stare. Încă nu m-am lămurit despre ce fel de carte ar fi vorba.
Nevastă-mea, după ce a citit două poezii de pe celălalt blog al meu, a declarat că aş putea scrie o carte pentru ăia care vor să se sinucidă, dar nu sunt suficient de motivaţi.

Ce fel de carte aş putea scrie? D.p.d.v. tehnic, aş avea de ales între:
1.roman
2.poezie
3.eseuri
4.proză scurtă
5.proză fantastică
6.proză SF
7.carte de bucate
8.pamflet sau ceva umoristic
9.literatură pentru copii
10.literatură proastă (de consum)
11.traduceri
12.tot o carte tehnică de specialitate (din aceasta chiar am scris una)
13.nicio carte= o carte vidă din toate punctele de vedere

Există şi alte feluri de cărţi, dar momentan nu mă interesează. Mă simt în impas.

Se spune că literele scrise pe hârtie rămân şi după ce stingi lumina. Şi poate să se ia şi curentul; poţi citi la lumânare, ca Eminescu în Scrisoarea I.

10 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Ce te face sa spui asta ? Mi se pare foarte greu de scris.

      Ștergere
    2. ti-am mai spus. ai talent. faci bine descrierile, firul epic. un pic de imaginatie iti mai trebuie fata de ce ai. bine, un roman de 200 de pagini, nu d'ala mare gen Muntele vrajit.

      Ștergere
    3. Foarte tare asta cu picul de imaginatie care imi lipseste fata de ce am. Dar daca as pierde-o pe asta pe care o am, picul ala ar suplini lipsa?

      Sincer, eu credeam ca pacatuiesc cel mai mult la firul epic.

      Ștergere
  2. poti sa scrii o carte de vizita. Sau o carte postala

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca ar fi bine sa il consulti pe unu' Gide, ca el scria despre cum e sa scrii un roman, si atata te facea de cap cu asta ca pana la urma se aduna material de publicat cam cat un roman... Deci ii mergea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai primit o recomandare de lectură, de la nevastă-mea. E vorba de ”Arta de a nu scrie un roman”, de Jerome K. Jerome.

      Întrebarea mea este de ce exercită romanul această fascinație?
      Dacă scrii o monografie, ești un hârțogar, un grămătic lipsit de altă vocație. Dacă scrii eseuri, ești superficial și probabil cabotin. Dacă scrii poezie, te scufunzi în anonimatul maxim, pentru că toată lumea scrie poezii, se știe.
      În schimb, dacă scrii un roman, ești titan, frate.

      Ștergere
  4. Tu ai putea sa scrii carti de genul "Alice in Tara Minunilor" sau "Micul Print". Ai tot ce-ti trebuie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere